Portfolio

Het lokaal als instrument

Over het project

Wist je dat de leeromgeving positieve invloed kan hebben op de prestaties van leerlingen? Ik heb er met Lotte van Lot to Learn een kaartspel over gemaakt om leerkrachten hier beter bij te ondersteunen.

Leerdoel – leeractiviteit – leerfase

De samenhang tussen het leerdoel en de leeractiviteit speelt een belangrijke rol in de keuze voor een passende opstelling van je klaslokaal.  Om een goede leeractiviteit te koppelen moet je kijken naar de fase van leerproces. In het kaartspel gebruiken we  hier de taxonomie van Bloom voor. Is de student/leerling kennis aan het begrijpen of zijn ze aan het analyseren. De ene opstelling sluit beter aan bij het stimuleren van leeractiviteiten.

Samenwerking

De content kwam uit Lotte haar hand en ik heb haar mogen helpen het om te zetten naar beeld en een fysiek kaartspel. We hopen hier veel leerkrachten mee te bereiken.  Er zijn ondertussen al veel hoge scholen met het kaartspel aan de slag gegaan. 

Wil je meer weten over de leeromgeving en hoe je deze bewust kan inzetten dan adviseer ik je contact op te nemen met Lotte via Lot to learn. 

Terug naar boven